Kaip Paaukštinti Automobilio Važiuoklę?

Net ir to paties modelio ar markės automobiliai gali būti skirtingos išvaizdos, priklausomai nuo to, ar jų važiuoklė paaukštinta, ar pažeminta. Yra tokių vairuotojų, kurie tiesiog nori paaukštinti arba pažeminti savo automobilį, tokiu būdu pakeisdami jo išvaizdą ir tikėdamiesi pagerinti eksploatacines savybes. Jei norite pakeisti atstumą tarp savo automobilio ir kelio dangos, t. y. atitolinti arba priartinti prie jos automobilį, yra ne vienas būdas, kaip tai galite padaryti. Nesvarbu, kokį automobilį vairuojate ir kokį jo aukštinimo / žeminimo būdą – pigesnį ar brangesnį, lengvesnį ar sudėtingesnį – pasirinksite, savo tikslą, veikiausiai, vis tiek pasieksite. Šiame straipsnyje pristatysime kelis įprastus būdus, kaip paaukštinti ar pažeminti savo transporto priemonės profilį.

Spyruoklės sureguliavimas

Tiek lengvieji automobiliai, tiek sunkvežimiai turi būti manevringi ir pakankamai lankstūs, kad juos būtų paprasta valdyti esant bet kokioms sąlygoms, tiek tiesiais keliais, tiek posūkiuose. Tarp automobilio ratų ir rėmo yra specialios spyruoklės, nuo kurių priklauso ir transporto priemonės aukštis, ir judėjimo galimybės. Automobilio žeminimas reguliuojant spyruoklių ilgį ar padėtį yra populiarus ir palyginti lengvas būdas siekiant pakeisti automobilio aukštį.

 

Vis dėlto kai kurie automobilių savininkai nusprendžia ne keisti spyruokles, o tiesiog nupjauti originalių spyruoklių vijas, tačiau šis metodas gali sukelti spyruoklių susilpnėjimą ir net gedimą, dėl to automobilis važiuos netolygiai ir netgi kels pavojų. 

Yra tokių automobilių detalių gamintojų, kurie leidžia su standartiniais amortizatoriais pakabą sužeminti iki keturių centimetrų. Tai yra saugi riba, nes ją pasiekus amortizatorius vis dar dirbs normaliomis sąlygomis. Jei nuspręstumėte žeminti automobilį daugiau nei keturiais centimetrais, vertėtų sudėti ir kitokius amortizatorius. Beje, pasikeisti spyruokles nėra brangu.

Specialūs automobilio žeminimo rinkiniai ar įrankių komplektai

Tokie rinkiniai yra patogus ir laiko sutaupantis būdas pažeminti automobilį. Rinkinius sudaro tam tikrų automobilių ar sunkvežimių modelių specifinės dalys, kurios derinamos su transporto priemonės dalimis. Toks transporto priemonės dalių suderinamumas reiškia, kad yra mažiau galimybių neteisingai apskaičiuoti automobilio žeminimo dydį, o didžiąją dalį automobilio žeminimo darbo galima valdyti, nesvarbu, ar tai atliekama tiesiog namų sąlygomis (garaže), ar profesionaliame autoservise.

Komplektų kainos skiriasi, priklausomai nuo elementų kokybės. Spyruoklės, atramos, laikikliai ar stabilizatoriai, smūgių slopintuvai ir stabdžiai, taip pat instrukcijos ir garantija – įeina į komplekto sudėtį. Tiesa, nors dauguma tokių komplektacijų yra paruoštos naudoti iškart, tačiau papildomai galima užsakyti patobulintas dalis, jeigu to reikia.

Pneumatinė pakaba

Pneumatinė pakaba leidžia automobiliui išlikti tinkamam aukštyje visomis aplinkybės. Naudojama aukščio regulavimo sistema paremta magnetais ir automatiškai adaptuojasi prie transporto priemonės.

Pneumatinė pakaba – vienas iš pakabų tipų – oro pagalvių pagalba leidžia sureguliuoti automobilio aukštį kelio atžvilgiu. Važiavimas su šia pakaba labai minkštas, posūkiuose ar manevringuose kelio ruožuose automobilis beveik nesvyra į šonus, o automobilio stabdymo metu jis nesvyra į priekį. Važiuojant lygiu keliu automobilį galima visiškai nuleisti, kad būtų užtikrintas dar didesnis jo stabilumas. Ir nesvarbu kiek mašina apkrauta, kokį svorį veža, visuomet galima keisti automobilio pakabos aukštį. Valdymas veikia nuo paprasto akumuliatoriaus. Pneumatinė pakaba yra pigesnė, nei hidraulinė. Taip pat ji pasižymi tokiais privalumais kaip aukščio reguliavimas, komfortas ir gana paprastas montavimas.

Hidraulinė pakaba

Šiek tiek pažeminus transporto priemonę, bet norint išlaikyti automobilio manevringumą ir stabilumą, ypač važiuojant nuožulniomis važiuojamosiomis kelio dalimis, kalneliais ar besikeičiančiomis oro sąlygomis, daugeliui hidraulinė pakaba tampa patraukliausiu pasirinkimu. Hidraulinė pakaba yra labai universali, nes ji suteikia vairuotojui galimybę valdyti automobilio aukštį. Nors iš esmės pneumatinės pakabos funkcija tokia pati kaip ir hidraulinės, bet pastaroji pakaba šiek tiek efektyvesnė, greičiau veikianti, galingesnė.  Vis tik toks automobilio pažeminimo būdas yra brangesnis, nes tiek pati pakaba, tiek montavimo ir priežiūros darbai kainuoja daugiau.

Individualūs būdai, kaip paaukštinti automobilio važiuoklę arba ją pažeminti

Nors yra ne vienas variantas, kaip paaukštinti automobilio važiuoklę arba kaip ją pažeminti, tačiau reikėtų atsižvelgti į transporto priemonės tipą. Nors yra tokių automobilių savininkų, kurie siekia bet kokiais būdais, net ir labai išradingais, paaukštinti automobilio važiuoklę ar ją pažeminti, tačiau tai daryti reikėtų apgalvotai. Noras paaukštinti automobilio važiuoklę ar ją pažeminti kartais verčia valandų valandas naršyti interneto automobilių forumuose ar žurnaluose. Kai kurie automobilių savininkai susikuria savo viziją, kurią įgyvendina visiškai unikaliu sprendimu.

Tokie unikalūs ir individualūs būdai suteikia išskirtinių galimybių. Pavyzdžiui, dalyvauti ir savo automobilį demonstruoti tarptautinėse varžybose, kuriose atskleidžiamas sumanumas derinti, diegti naujoves ir jas pritaikyti savo automobiliui. Individualūs būdai, kaip paaukštinti automobilio važiuoklę arba pažeminti priklauso nuo vairuotojo skonio ir pageidaujamų komforto galimybių.

Paaukštinti automobilio važiuoklę nėra sunkiau, nei pažeminti. Tiesiog pažeminti automobiliai būna griežtesni, o paaukštinti – laisvesni.

Torsiono koregavimas

Torsionas – amortizatoriaus rūšis – padeda sugerti smūgius. Jis yra pritvirtintas prie transporto priemonės kėbulo nustatytame aukštyje viename gale, tačiau gali pasisukti ir grįžti į pradinę padėtį, priklausomai nuo jo valdymo. Torsionas montuojamas specialiais varžtais.

Kėbulo pakėlimas

Pakėlus transporto priemonės kėbulą, išvengiama kai kurių pusiausvyros problemų, susijusių su sukimusi, todėl šį būdą mėgsta tie, kuriems patinka simetrija ir taisyklingas atstumas tarp kėbulo ir ratų. Automobilio kėbulą lengva pakelti naudojant tam tikrus blokus, pagamintus iš gumos arba poliuretano – jie sukuria aukštį ir pakelia transporto priemonę, sukuriant erdvę tarp rėmo ir kėbulo. Pakabos sistema lieka toje pačioje vietoje, o pats kėbulas pakeliamas virš rėmo. Automobilio judėjimas yra sklandus ir netgi gali pagerėti važiavimas bekele.

Kėbulo pakėlimo kaina nėra didelė ir toks automobilio paaukštinimo būdas laikomas vienu ekonomiškiausių.

Pakaba (tiek hidraulinė, tiek pneumatinė)

Svarstant kaip paaukštinti automobilio važiuoklę ar ją pažeminti, pakaba yra vienas populiariausių sprendimų. Tiek hidraulinė pakaba, tiek pneumatinė puikiai tinka norint kelti transporto priemones. Net ir nežymiai pakėlus automobilį, jo vairavimas taps kitoks. Pakelkite automobilį, jei planuojate važiuoti ne keliais, arba pakelkite automobilį, kad sukurtumėte vietą didesnėms padangoms. Tokiu būdu pakoreguosite sklandaus važiavimo ypatumus, tačiau neigiamai nepaveiksite transporto priemonės konstrukcijos.

Pakabos naudojimas, kad būtų paaukštintas automobilis, užtikrina geresnį transporto priemonės našumą.

Tolygaus svorio paskirstymo rinkiniai

Turbūt kiekvienas žino, kad sunkų baldą vienam asmeniui perkelti į kitą vietą yra sunku, nes jam vienam tenka didžioji baldo svorio dalis. Jei apkrova nėra subalansuota abiejuose galuose, svoris nebėra vienodai pasiskirstęs ir daiktas nebūna stabilus. 

Panašiai yra ir su transporto priemonėmis. Jos turi pusiausvyrą pagrindiniuose rėmo taškuose ir skersai pakabos, o jei automobilis pakeliamas, svorio pasiskirstymas pasikeičia. Tolygaus svorio paskirstymo rinkiniai reikalingi tam, kad automobilio galas nebūtų pakeltas aukščiau nei priekis arba atvirkščiai. Toks automobilio aukštinimo būdas yra visiškai saugus.

Aukščiausios klasės automobilio paaukštinimas

Nors individualus automobilio aukštinimas yra specializuota paslauga, tačiau ją išbandyti verta. Vienas populiariausių variantų yra naudoti kėbulo pakėlimą su tolygaus svorio paskirstymo rinkiniu, kitas variantas – koreguoti pakabą. Tačiau pastebima, kad populiarėja ir kiti būdai. Didžiausias skirtumas, svarstant kaip paaukštinti automobilio važiuoklę ar ją pažeminti, yra kaina.