Kuro purkštukai vaidina svarbų vaidmenį jūsų transporto priemonės sklandžiame veikime. Jie purškia degalus į jūsų variklio cilindrus, kur degalai sumaišomi su oru ir suspaudžiami, kad būtų sukurta galia. Dėl to, jei kyla problemų dėl vieno iš kuro purkštukų, jūsų automobilio variklis veiks blogai arba net visai nustos veikti. Nors kai kurias kuro purkštukų problemas gali prireikti patikrinti profesionalaus mechaniko, kitas galima diagnozuoti pačiam. Paprasti žingsniai, kaip patikrinti kuro purkštukus namuose.
Kaip Patikrinti Benzino Purkštukus: Žingsnis Po Žingsnio
Patikrinkite droselio korpuso degalų įpurškimo sistemos purkštukus:
Šių purkštukų patikrinimas yra nesunkiai vizualiai patikrinamas, nes galite lengvai pasiekti kuro purkštuką. Norint patikrinti, reikia atlikti šiuos veiksmus:
- nuimkite dangtelį nuo kuro sistemos korpuso;
- paprašykite ko nors užvesti variklį;
- patikrinkite iš purkštuko išeinantį purškimo būdą;
- normalu, jei degalai purškiami apverstos V schemos būdu.
- jei matote vientisą arba netaisyklingą purškimą, tai reiškia, kad purkštukas yra nešvarus, sugedo arba susidėvėjo vidinis komponentas.
Į degalų baką įpilkite aukštos kokybės valančio kuro sistemos valiklio, nes tai veiksmingas būdas išvalyti nešvarų purkštuką. Taip pat galite nuvežti savo automobilį į servisą ir paprašyti išvalyti kuro sistemą. Jei nepastebite, kad išbėga kuras, tai gali būti ir kitų gedimo priežasčių:
- kuro filtras užsikimšęs;
- netinkamas kuro slėgio reguliatorius;
- purkštukas negauna energijos;
- blogas purkštukas;
- užsikimšęs kuro purkštukas.
Patikrinkite elektroninės degalų įpurškimo sistemos purkštukus:
Elektroninės degalų įpurškimo sistemos struktūra skiriasi nuo droselio korpuso degalų įpurškimo. Elektroninėje degalų įpurškimo sistemoje nėra prieinamo kuro purškimo, kad būtų galima patikrinti, nes šios sistemos struktūra yra sudėtinga. Norint patikrinti degalų purkštukus, turėsite naudoti tam tikrą įrankį. Yra keletas purkštukų tikrinimo būdų, siekiant patikrinti, ar vienas ar keli purkštukai veikia gerai, ar problema yra valdymo grandinėje ar purkštuke. Norėdami atlikti šį testą, turite išklausyti kiekvieną tikrinamą purkštuką, ar jis veikia, ar ne. Kai automobilio kompiuteris įjungia arba išjungia purkštuką, vožtuvas, esantis purkštuko viduje, sukuria spragtelėjimą, kai jis atidaromas ir uždaromas.
Pirmajame degalų purkštukų tikrinimo žingsnyje turėsite naudoti mechaniko stetoskopą arba ilgą standartinį atsuktuvą, kad galėtumėte klausytis purkštuko. Štai ką turite daryti toliau:
- užveskite automobilį ir leiskite jam veikti tuščiąja eiga;
- paspauskite stovėjimo stabdį ir atidarykite variklio dangtį;
- naudokite ausines, kad klausytumėte garsų purkštukų viduje;
- jei purkštukas veikia gerai, viduje išgirsite spragtelėjimą, nes garsas skleidžiamas iš purkštuko viduje esančio solenoido, kuris įjungia ir išjungia purkštuko vožtuvą.
- jei nėra spragtelėjimo garso, kompiuteris nesiunčia pulso signalo arba sugenda solenoidas, o tai reiškia, kad turite negyvą purkštuką.
- pakartokite procesą su kitu purkštuku ir užsirašykite negyvus purkštukus.
Tada galite negyvus purkštukus patikrinti dar kitu būdu, kurį pateiksime žemiau esančiame skyriuje. Atlikę šiuos veiksmus, kaip išbandyti degalų purkštukus, galėsite patikrinti, ar viskas gerai, ar ne, ir žinosite, ką daryti su šiomis problemomis.
Kaip patikrinti negyvą purkštuką:
Purkštuko ritės tikrinimas yra vienas iš bandymų, kurį galite atlikti, kad patikrintumėte negyvą purkštuką. Norėdami atlikti šį bandymą, jums reikės ritės varžos vertės injektoriaus viduje ir multimetro. Injektoriaus varžos vertę galite sužinoti savo automobilio vadove. Jei nežinote, kaip naudotis multimetru, galite peržiūrėti video žemiau.
Purkštukų patikrinimo veiksmai:
- išjunkite transporto priemonę;
- ištraukite norimo patikrinti purkštuko elektros jungtį;
- nustatykite skaitmeninį multimetrą į teisingą omų skalės vertę pagal degalų purkštuvo atsparumo specifikacijas (paprastai multimetrą reikia nustatyti bent iki 30 omų);
- ištirkite purkštuko elektrinius gnybtus – poliškumas nesvarbus;
- jei pasipriešinimo rodmenys nenurodyti jūsų automobilio aptarnavimo vadove, reiškia, kad reikia pakeisti purkštuką.
Pavyzdžiui: jei rodmenys šokinėja vienoje vietoje, ritė yra iš dalies atidaryta. Jei jūsų matuoklis rodo begalinį pasipriešinimą, tai reiškia, kad purkštuko ritė atidaryta. Kita vertus, jei skaitote nulinį pasipriešinimą, ritė yra sutrumpinta.
Purkštuko valdymo grandinės patikrinimo veiksmai:
Norėdami patikrinti purkštuko valdymo grandinę, galite naudoti bandomąją lemputę – nebrangią, bet efektyvią priemonę. Tokiu būdu patikrinsite, ar kiekviename neveikiančiame purkštuke iš kompiuterio gaunami galios ir impulsų signalai. Purkštukų su bandymo lempute tikrinimo veiksmai:
- prikabinkite bandomosios šviesos spaustuką prie pliko metalinio laikiklio arba variklio varžto;
- atjunkite elektros jungtį nuo degalų purkštuko, kurį reikia išbandyti;
- įjunkite uždegimo jungiklį;
- prijunkite laidų jungties gnybtus (po vieną) su bandymo lempute;
- vienas iš gnybtų turėtų įjungti bandymo lemputę, tai yra purkštukų maitinimo šaltinis, gaunamas iš kompiuterio;
- jei bandymo lemputė nešviečia, problemą radote.
- patikrinkite, ar grandinės maitinimo pusėje nėra blogos jungties išilgai grandinės, ar nėra sudegusio trumpo saugiklio.
- dabar prijunkite degalų purkštuką prie diržo jungties ir prijunkite bandymo lemputės spaustuką prie teigiamos akumuliatoriaus pusės;
- leiskite padėjėjui užvesti automobilio variklį;
Dar kartą patikrinkite priešingą laidą degalų purkštuko jungtyje, nes tai yra pulso signalas, gaunamas iš kompiuterio. Jei galite iš naujo patikrinti laidą, tai per laidą įstatykite kaištį ir naudokite jį vielai ištirti. Tuo metu turėtų užsidegti bandymo lemputė, o tai reiškia, kad purkštukas gauna pulso signalą iš kompiuterio, norėdamas atidaryti ir uždaryti purkštuką. Jei bandymo lemputė ir toliau šviečia, grandinėje yra problema arba sugedo kompiuterio įrenginio tvarkyklė. Jei purkštukas sugedo ir yra maitinimo bei impulsų signalai, pakeiskite purkštuką.
Jei atlikus visus tyrimus nėra neigiamo rezultato, tai nereiškia, kad jūsų purkštukai veikia gerai. Išbandėte, ar nėra įprastų problemų, kurias galite išspręsti namuose, tačiau vienas ar daugiau purkštukų gali turėti silpną ar sulaužytą grįžtamąją spyruoklę arba susidėvėjusį ar nešvarų vožtuvą. Dėl šios priežasties purkštukas gali nutekinti arba užblokuoti degalus. Kai kurias iš šių problemų gali būti sunku ištirti nenaudojant tinkamos įrangos, todėl vertėtų kreiptis į autoserviso darbuotojus.