Šiame pasaulyje vis dar yra daug skeptiškų žmonių, kurie netiki, kad galima užsidirbti pinigų internete. Tiesą sakant, yra daugybė sėkmės istorijų, kai žmonės savo turtus užsidirbo internete. „YouTube“ yra tik vienas iš daugelio būdų, kaip tapti interneto sensacija, o jei pasiseks ir interneto milijonieriumi.
Kaip “YouTube” moka pinigus?
Pateikiame vadovą, kiek galima „YouTube“ iš tikrųjų uždirbti:
- „Google“ moka 68% pajamų iš „AdSense“, taigi už kiekvienus 85 eurus, kuriuos moka reklamuotojas, „Google“ moka 58 eurus leidėjui.
- Faktiniai reklamuotojo mokami įkainiai skiriasi, paprastai nuo 0,09 iki 0,26 euro centų už peržiūrą, tačiau vidutiniškai kainuoja 0,15 euro centų už peržiūrą.
- Vidutiniškai „YouTube“ kanalas gali gauti 15 eurų už 1000 skelbimų peržiūrų. Tai prilygsta 2–4 eurams už 1000 vaizdo įrašų peržiūrų.
Žinoma, tūkstančiams „YouTube“ naudotojų atrodytų, kad tai yra „nieko“ arba „labai mažai“, tačiau yra daug „YouTube“ naudotojų, kurie patogiai gyvena iš savo vaizdo kanalų. Be to, žinoma, yra nedidelė elitinė grupė, kuri labai daug uždirba iš savo sukurtų vaizdo įrašų. Kalbant apie „YouTube“ pajamų uždirbimą, sėkmė lemia sėkmę, todėl pamatysite, kad sunkiausiai uždirbamas euras yra pirmasis. Kuo daugiau prenumeratorių turėsite, tuo daugiau žmonių spustelės jūsų skelbimus. Kuo daugiau žmonių spustelės jūsų skelbimus, tuo labiau išgarsėsite, tuo didesnė tikimybė, kad prekės ženklai jums pasiūlys rėmimo ar prekių pasiūlymus. Kuo geriau žinomas jūsų kanalas, tuo didesnė tikimybė prisijungti prie kelių kanalų tinklo. Tai tarsi buvimas ant milžiniškos aukštyn kylančios spiralės.
Ką galite uždirbti savo kanalo pradžioje?
Įdėję pirmąjį vaizdo įrašą „YouTube“, vargu ar uždirbsite, nes esate dar naujokas ir tikrai toli gražu nesate laikomas influenceriu – nuomonės formuotoju, tačiau nereikia nusivilti , nes visi, kaip ir jūs, turi pradėti nuo apačios. Teoriškai galite užsiregistruoti „Adsense“ paskyroje ir įgalinti savo kanalą gauti pajamų nuo to momento, kai sukuriate „YouTube“ kanalą, tačiau praktiškai vargu ar uždirbsite tikrų pinigų, kol nesukursite srauto į savo svetainę – tikrą srautą iš žmonių, kurie žiūri jūsų vaizdo įrašus, o ne pasirinkdami spartųjį mokėjimo metodą už peržiūras.
Nors kai kurie skelbimai yra MUT – mokestis už tūkstantį peržiūrų, daugelis yra MUP – mokestis už paspaudimą. Kad galėtumėte uždirbti bet ką iš MUP skelbimo, jums reikia, kad žiūrovas spustelėtų skelbimą. Tiesą sakant, tik nedidelė dalis jūsų žiūrinčiųjų spustelės skelbimus aplink jūsų vaizdo įrašus, nes net paties vaizdo įrašo MUT skelbimams reikia ne tik trumpalaikio žvilgsnio. Kad mokėjimas būtų įskaitytas, žiūrintysis turi juos žiūrėti mažiausiai 30 sekundžių, o tai gali trukti pusę skelbimo, jei vaizdo įrašas yra labai trumpas. Pagalvokite, kiek žmonių praleidžia skelbimą vaizdo įrašo pradžioje, taip panaikindami bet kokias galimybes sumokėti kanalui. Jei žiūrintieji spustelėja arba peržiūri jūsų skelbimus pakankamai ilgai, kad gautų pajamų, visas pajamas iš reklamos pasidalinsite su „YouTube“. Mokėsite tik tada, kai „AdSense“ paskyra pasieks 85 eurus.
Galite pradėti užsidirbti net ir turėdami palyginti nedaug prenumeratorių, jums tereikia pasirinkti populiarią temą ir dalyvauti filialų rinkodaroje, pavyzdžiui, jei jūsų vaizdo įrašuose apžvelgiamas populiarus produkto tipas ir pateikiate nuorodą į filialo pardavimo puslapį, galite pradėti uždirbti. Žinoma, kai kuriose nišose lengviau nei kitose užsidirbti pinigų, taigi, jei tikitės vieną dieną pragyventi iš savo kanalo pajamų, tikriausiai būtų naudinga, jei savo kanalą sukurtumėte žmonėms įdomia tema. Turbūt sėkmingiausia niša yra žaidimai. Pripažinkime, kad lošimai savaime yra didžiulė industrija, ir daugelis žaidėjų turi pakankamai išlaidų savo nuožiūrai.
Kitos sėkmingos nišos yra:
- „Lifehacks“;
- Įžymybių apkalbos;
- Naujienos;
- TOP sąrašai;
- Žmonių nesėkmių rinkiniai;
- Maisto apžvalgos ir virtuvės “perliukai”;
- Produkto išvyniojimas ir atidarymas (ypač vaikų žaislai);
- Demonstracijos;
- Gyvūnų veikla, pvz. juokingi dalykai, kuriuos daro jūsų katės;
- Apgaulės.
Vidutiniškai sėkmingi kanalai:
Turėdami pakankamai atkaklumo, jau nekalbant apie talentą, visgi turėtumėte kažkada pasiekti, kad pradėsite uždirbti “YouTube”, o iki to laiko turėtumėte kas mėnesį gauti šiek tiek pajamų iš „AdSense“, taip pat ir pajamas iš filialų rinkodaros, jei pasirinkote eiti šiuo keliu, tačiau šiame etape jūs vis dar daugiausia kuriate vaizdo įrašus, o kitas pajamų šaltinis moka kasdienes išgyvenimo sąskaitas. Iki šiol jūs galite būti laikomas nedideliu influenceriu jūsų konkrečioje nišoje, o kai turite maždaug 20 000 prenumeratorių, galite pagalvoti apie pagalbos sutelktiniu finansavimu naudojimąsi, tokioje svetainėje kaip „Patreon“. Vidutinis „Patreon“ aukotojas paaukoja beveik 6 eurus, o „Patreon“ 5% įsipareigojimų pasilieka kaip komisinį atlyginimą, tačiau reikia nepamiršti, kad jei reguliariai įkeliate vaizdo įrašus, greičiausiai gausite periodinių mokėjimų iš savo „Patreon“ rėmėjų.
Kai šie kanalai pradeda pagauti sėkmę, jie turėtų siekti daugiau nuveikti naudodami „AdWords“, pavyzdžiui, sąmoningai persekioti frazes, kurių mokestis už paspaudimą – MUP – yra gana didelis. Iki šiol jie gali būti pakankamai žinomi, kad mažesni prekių ženklai paprašytų kanalo patvirtinti jų produktus, tačiau pagal „YouTube“ standartus šie kanalai vis dar yra nedideli, todėl pajamų, gautų iš rėmimo ir produktų rodymo, vis tiek nepakaks, kad kanalo savininkai galėtų pragyventi.
Iš tiesų „YouTube“ kanalo gyvenimo vidurys dažnai būna pats sunkiausias, nes kanalų savininkams dažnai reikia dirbti visą darbo dieną kuriant vaizdo įrašų turinį, tačiau žmonės mato juos tik kaip šiek tiek įtakingus, o kanalai tikrai negauna pajamų visą darbo dieną. Žinoma, tai priklauso nuo to, kas yra jūsų auditorija. Viena problema, su kuria susiduria nemažai „YouTube“ naudotojų, yra ta, kad jų šalininkai natūraliai yra nusistatę prieš institucijas, antikapitalistai ir prieštarauja idėjai, kad jų „YouTube“ herojai gali save išparduoti. Kitų tipų kanalai, tokie kaip peržiūros kanalai, žaidimų kanalai ir, žinoma, viskas, kas susiję su verslu, yra lengvesni, nes jų gerbėjai tikisi, kad šie kanalai uždirbs pinigų, todėl nesipriešinkite jiems padėti.
Sėkmė prasideda nuo 1 000 000:
Kai „YouTube“ kanalo prenumeratorių skaičius pasiekia milijonus, savininkams tampa lengviau, nes šie kanalai pradeda garsėti ir tampa pripažįstami kaip įtakingi savo nišoje. 1 000 000 prenumeratorių skamba gana nemažai, tačiau šie kanalai vis dar nėra elitinėje kompanijoje. Kai turėsite tokio dydžio sekėjų armiją, vadinasi turėsite ir srautą, kad uždirbtumėte pinigų. Akivaizdu, kad kanalas turi nuolat rengti naujus vaizdo įrašus, bent vieną ar du vaizdo įrašus per savaitę, nes jei kanalas galėtų surinkti visą savo gerbėjų bazę – 1 000 000, kad peržiūrėtų du naujus vaizdo įrašus per savaitę, jis gautų kiekvieną savaitę: 15 eurų x 1 000 x 2 = 30 000 eurų per savaitę vien iš „AdSense“.
Akivaizdu, kad šiuo lygiu kanalas taip pat gali turėti rėmimo galimybių, patvirtinimų ir produktų reklamos, nes daugelis šių „YouTube“ žvaigždžių taip pat bus pakankamai gerai žinomos, kad galėtų parduoti produktus savo gerbėjų armijai. Bet kokie tokio dydžio apžvalgos kanalai dažnai uždirbs pinigų iš filialų rinkodaros, net jei jie yra tik susieti su „Amazon“, ir žemos 1–10% reklamos mokėjimo normos filialams.
„YouTube“ superherojai:
Tikrosios „YouTube“ žvaigždės yra tada, kai gaunama pajamų iš savo veiklos socialiniame tinkle. „YouTube“ neįmanoma gauti tikslių pajamų – yra per daug kintamųjų ir neatskleistų skaičių, tačiau yra daugybė svetainių, kuriose galima „geriausiai atspėti“ pirmaujančių „YouTube“ kanalų pajamas. „Forbes“ paskelbė daugiausiai uždirbančių „YouTube“ naudotojų sąrašą: dešimčiai populiariausių kanalų per metus pavyko uždirbti mažiausiai 2,2 mln. eurų ikimokestinio pelno.
Ir pabaigai:
Taip, „YouTube“ uždirbti sunku. Taip, jūs turite nuosekliai dirbti, ne tik kurti savo vaizdo įrašus, bet ir juos reklamuoti, užmegzti ryšį su savo auditorija, kad taptumėte sėkmingi „YouTube“. Jūs galite būti turtingas ir pagrindinis savo gerbėjų sektinas žmogus, tačiau jums tiesiog reikia išgyventi tuos liesus ankstyvus laikus ir tuos sunkius vidurio metus, nes tie, kurie tai išgyvena, tikrai gali labai gerai klestėti.